ВІТАЮ!!!

! Сьогодні

Підготовка до занять


Теми навчальних проектів - 7 клас

1.Хімічні речовини навколо нас.
2.Історичне значення вогню.
3.Хімічні явища у природі.
4.Хімічні явища у побуті.
5.Використання хімічних явищ у художній творчості і народних ремеслах.
6.Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.
7.Проблема забруднення повітря та її способи розв'язування.
8.Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.
9.Дослідження якості води з різних джерел.
10.Дослідження фізичнит і хімічних властивостей води.
11.Способи очищення води в побуті.
12.Збереження чистоти водойм: розв'язування проблеми у м. Гайворон.
13.Еколого-економічний проект "Зберігаючи воду - заощаджую родинний бюджет".
14.Власний варіант.


Теми навчальних проектів - 8 клас

1.Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
2.Форми Періодичної системи хімічних елементів.
3.Хімічні елементи в літературних творах.
4.Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.
5.Використання кристалів у техніці.
6.Кристали: краса і користь.
7.Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті.
8.Хімічний склад і використання мінералів.
9.Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

10.Власний варіант


Теми навчальних проектів - 9 клас

1.Електроліти в сучасних акумуляторах.
2.Вирощування кристалів солей.
3.Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.
4.Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.
5.Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.
6.Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.
7.Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.
8.Дослідження рН середовища мінеральних вод України.
9.Ендотермічні реакції на службі людині.
10.Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.
11.Використання полімерів: еколого-економічний аспект.
12.Альтернативні джерела енергії.
13.Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.
14.Виготовлення мила з мильної основи.
15.Дослідження хімічного складу їжі.
16.Хімічний склад жувальних гумок.
17.Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.
18.Друге життя паперу.
19.Джерела органічного забруднення території громади мікрорайону Ювілейний.
20.Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості.
21.Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.
22.Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості.
23.Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.
24.Власний варіант



Теми навчальних проектів - 10 клас

1.Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.
2.Дослідження достовірності реклами з погляду хімії
3.Альтернативні джерела енергії
4.Металургія у м. Гайворон
5.Виробництво сульфатної кислоти
6.Хімічні рекорди у світі неметалічних елементів
7.Хімічні рекорди у світі металічних елементів
8.Хімічні лабораторії у сучасному світі
9.Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання металів.
10.Розвиток металургійних виробництв в Україні.
11.Метали і сплави в сучасній техніці.
12.Будівельні матеріали: скло, цемент, бетон, їх використання.
13.Колообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі.
14.Цікаві та нестандартні уроки хімії у різних країнах світу
15.Власний варіант



Теми навчальних проектів - 11 клас

Тему навчального проекту обирає учень. В основі вибору пропонується виробництво будь-якої продукції на території України. Вивчаються стадії, механічні та хімічні процеси, економічна вигода та доцільність виробництва серед населення України так і у світі.


Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті
1. Входити до кабінету хімії і лаборантської кімнати тільки з дозволу вчителя.
2. Займати в кабінеті завжди одне й те саме місце і не переходити на інше місце без дозволу вчителя.
3. Проходи між партами залишати вільними від сумок та пакетів.
4. Входити і виходити з кабінету спокійно, щоб ненароком не перекинути хімічний посуд, приладдя чи склянки з реактивами, які стоять на столах.
5. Під час виконання хімічних дослідів на вашому столі мають бути лише зошити, письмове приладдя, інколи – підручник, необхідний довідковий матеріал.
6. Перш ніж виконувати будь-який хімічний дослід, необхідно уважно прочитати його опис, скласти чітке уявлення про мету даного досліду, умови і порядок його проведення, підібрати необхідні реактиви, матеріали, посуд, а якщо треба – зібрати прилад.
7. Не починати роботу, поки не буде перевірено чи є все необхідне для дослідів і не продумано послідовність їх виконання. За найменшого сумніву щодо реактивів, обладнання, порядку та умов виконання досліду звертатися із запитаннями до вчителя або лаборанта.
8. Забороняється виконувати досліди, не заплановані вчителем, змішувати будь-які речовини, зливати рідини, на свій розсуд змінювати умови виконання дослідів.
9. Всі досліди слід виконувати дуже обережно, точно дотримуватись інструкції.
10. Підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці.
11. Дотримуватись правил безпеки при користуванні електроприладами, водопроводом.
12. Знати місцезнаходження у кабінеті аптечки, протипожежних засобів і вміти ними користуватися у разі потреби.
13. Спостереження за ходом досліду записувати під час його проведення, а результат та висновки – після закінчення роботи.
14. Перед виконанням практичної роботи ознайомся з правилами техніки безпеки.
15. Звертайся до цих правил кожного разу, коли самостійно виконуєш хімічний експеримент.



Правила техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії

1. Працюй у кабінеті хімії обов'язково в халаті. 



2. Користуйтесь захисними окулярами.





3. Користуйтесь захисними рукавицями.


4. Будь максимально обережним під час виконання будь-яких експериментальних робіт.

5. Виконуй тільки ті хімічні досліди, які узгоджено з учителем, під його наглядом або наглядом лаборанта.

6. Уважно читай етикетку на посудині з речовиною, яку береш для досліду. Відкривши посудину, не клади пробку на лабораторний стіл боком.

7. Реактиви для дослідів бери лише в тих кількостях, які зазначені в інструкції. Якщо в інструкції не зазначено, яку масу чи об'єм реактиву треба взяти, то суху речовину бери у такій кількості, щоб вона вкрила лише дно пробірки, а рідину — не більше 1/6 об'єму пробірки.

8. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливай (не зсипай) назад у посудину, де він зберігався. Його дозволяється зливати (зсипати) у спеціальні склянки.

9. Наливаючи рідину, посудину з реактивом бери так, щоб етикетка спрямовувалась у бік долоні. Знімай краплю з шийки посудини, бо рідина стікатиме по склу, псуватиме етикетку, може пошкодити шкіру рук.

10. Посудину, з якої взято реактив, відразу закрий пробкою і постав на місце.

11Під час нагрівання розчинів у пробірці користуйся пробіркотримачем. Уважно стеж за тим, щоб отвір пробірки був спрямований у бік від тебе та інших працюючих, бо рідина внаслідок перегрівання може викинутися з пробірки. Щоб уникнути перегрівання, ніколи не нагрівай пробірку лише знизу, а рівномірно прогрівай всю пробірку, весь її вміст.

12. Не заглядай у пробірку, в якій нагрівається рідина, і не нахиляйся над посудиною, в яку наливається будь-яка рідина (особливо їдка), бо непомітні бризки.

13. Ніякі речовини не пробуй на смак.

14. Нюхай усі речовини обережно, не нахиляйся над посудиною і не вдихай на повні легені, а спрямовуй до себе пару чи газ рухами руки.

14. Будь особливо обережний під час роботи з лугами. Потрапляння навіть розбавлених розчинів лугів у очі може призвести до повної втрати зору. Якщо розчин лугу потрапив на руки, негайно змий його великою кількістю води до зникнення відчуття милкості.

15. Будь дуже обережний також під час роботи з кислотами. Особливо бережи очі. В разі потрапляння розчину кислоти на руки також негайно змий його великою кількістю води.

16. Будь особливо обережний під час роботи з нагрівними приладами.

17. Гарячі предмети став на керамічну плитку або спеціальну підставку.

18. Відпрацьовані реактиви зливай у раковину (після їх нейтралізації), а цінні реактиви — у спеціальний хімічний посуд.

19. Після закінчення роботи прибери своє робоче місце, відключи воду, вимкни електронагрівні прилади й обов'язково ретельно вимий руки.

20. Не клади свій сніданок на лабораторний стіл і ніколи не вживай їжу в хімічному кабінеті.

21. У разі нещасного випадку негайно звертайся до вчителя!







Хімічний посуд


Посуд загального призначення:
а) пробірки;   б) хімічні склянки;   в) колби;   г) газовідвідні трубки.

Немає коментарів:

Дописати коментар